- Blog
- Corona en zonnepanelen, wat merk jij ervan?
Corona en zonnepanelen, wat merk jij ervan?
Laatste update: 14-12-2020 om 12.00 uurDe wereldwijde impact van het coronavirus (COVID-19) is gigantisch. Ook wij doen ons uiterste best om besmettingen te voorkomen en de gevolgen van het nieuwe virus te beperken. Hieronder staan je de maatregelen die wij nemen.Vooralsnog kunnen we je gerust stellen: we kunnen onze processen zo inrichten dat jij er weinig van merkt. We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over jouw installatie, offerte-aanvraag of schouw. Hieronder hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet en werken dit bij zodra we nieuwe informatie hebben of er iets wijzigt.
Is Solease bereikbaar?
Ja. We zijn bereikbaar zoals je dat van ons gewend bent, namelijk op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur op 030-320 02 37 en info@solease.nl. In verband met de nieuwe maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus werken wij vanuit huis i.p.v. ons kantoor.Heeft het zin om nu een offerte aan te vragen?
Jazeker. Onze solar experts gaan graag voor je aan de slag om een zonnestroomsysteem voor je samen te stellen dat perfect bij jou past. Natuurlijk staan ze je (zelfs vanuit huis) ook graag te woord voor meer uitleg en voor al jouw vragen.Ik heb een offerte en ben enthousiast, moet ik wachten met akkoord geven?
We snappen dat je enthousiast wordt van ons aanbod en het vooruitzicht op zonnepanelen! Je kunt gewoon akkoord geven, omdat...- je zelf bepaalt vanaf wanneer je de zonnepanelen op je dak wilt,
- je pas hoeft te betalen op het moment dat de zonnepanelen geïnstalleerd zijn en je zonne-energie kan opwekken,
- alle installateurs gewoon door kunnen gaan met schouwen en installeren,
- wij voorlopig nog voldoende zonnepanelen op voorraad hebben.
Wat betekent dit voor mijn geplande installatie en/of schouw?
Installateurs gaan gewoon door met installeren en schouwen. Dit doen zij met extra hygiëne maatregelen zoals geadviseerd door het RIVM. Tijdens de installatie zullen de twee installateurs gepaste afstand houden en het handen schudden overslaan. Ze zijn voornamelijk bezig zijn op het dak en in de meterkast. Jouw aanwezigheid in de woning is genoeg (je kunt bijvoorbeeld naar een andere ruimte gaan als dat prettiger voelt).De handtekening voor akkoord op schouw en installatie wordt voorlopig op een andere manier ingevuld waarbij direct contact vermeden wordt. De installateur zal aan de klant vragen om zijn of haar naam, de datum en handtekening op een kladpapier te zetten zodat hij daar een foto van kan nemen.Wat betekent dit voor reparaties/onderhoud?
Reparaties en eventueel onderhoud gaan gewoon door. Helaas merken we dat er meer collega's ziek zijn dan normaal en daardoor de wachttijden voor een reparatieverzoek oploopt. Het kan het langer duren voordat je gebeld wordt om een datum in te plannen voor de reparatie en ligt de reparatiedatum mogelijk wat verder in de toekomst. Desondanks garanderen wij een goed-werkend systeem. Dat wil zeggen dat wij ernaar streven om eventuele problemen op te lossen binnen 15 werkdagen. Duurt het langer? Dan hoef je over die periode geen huur te betalen (zie de algemene voorwaarden in jouw offerte m.b.t. niet-goed-geld-terug garantie). We doen uiteraard ons uiterste best om je zo snel mogelijk (weer) van dienst te zijn zodat jij zonne-energie kunt (blijven) opwekken.Voorbereidingen voorafgaand aan installatie
In het begin van de corona-uitbraak in Nederland hebben energienetbeheerders onderstaande niet-urgente werkzaamheden uitgesteld. De werkzaamheden zijn inmiddels allemaal hervat, maar het kan zijn dat de wachttijden hiervoor iets langer zijn dan normaal doordat ze de uitgestelde werkzaamheden moeten inhalen.- Het plaatsen van slimme meters
- Het vervangen van afgekeurde meters
- Het oplossen van niet-urgente storingen in meters of communicatiemodule
- Meteropnames en -inspecties
- Verzwaren of verlichten van aansluitingen
- Vervangen of afsluiten van gas- en elektriciteitsaansluitingen bij klanten